Adel'den Haberler

Orta Doğu ve Afrika Bölgesi’ndeki Her 5 Çocuktan 1’i Adel Kullanacak

Adel Kalemcilik yenilenen ürünleriyle Türkiye ve yakın coğrafyada bölgesel güç olmayı hedefliyor.


Adel Kalemcilik, yenilenen markası ve ürün portföyünü Frankfurt’ta düzenlenen Avrupa’nın en büyük kırtasiye fuarı Paperworld ’de tanıttı. 2017 yılı sonu itibariyle 50 ülkeye ihracat yapan Adel Kalemcilik, yakın coğrafyada bölgesel güç olma stratejisiyle faaliyet gösteriyor. Adel Kalemcilik, stratejik pazarları arasındaki Rusya, Mısır, İran ve Güney Afrika’da okul çağındaki her 5 kişiden 1’ine Adel markalı kırtasiye kullandırmayı hedefliyor.

Anadolu Grubu şirketlerinden Adel Kalemcilik, 2018 yılına yeni yatırımlar ve ihracat hedefleri başlıyor. Adel marka kimliğini ve ürün portföyünü yenileyen şirket, “Her şey senin elinde” mottosuyla Türkiye ve yakın coğrafya kırtasiye pazarına güçlü bir giriş yapıyor. Adel Kalemcilik‘in tüketiciyle buluşacak yenilenen ürün portföyü, Frankfurt’ta düzenlenen Avrupa’nın en büyük kırtasiye fuarı Paperworld’de tanıtıldı. Paperworld’de 2017 yılını değerlendiren Anadolu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan ve Adel Kalemcilik Genel Müdürü Evrim Hizaler, yeni marka konumlanmasının yanı sıra iç ve dış pazar hedeflerine ilişkin açıklamalarda bulundu.

“Kırtasiye bizim için misyon sektörüdür”

Anadolu Grubu’nun bira, meşrubat, perakende, tarım-gıda, otomotiv, kırtasiye, hızlı tüketim restoranı, gayrimenkul ve enerji sektörlerinde faaliyet gösterdiğini vurgulayan Anadolu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan şunları ifade etti:

“Perakende grubu altında konumlandırdığımız, kırtasiye sektöründe faaliyet gösteren şirketimiz Adel Kalemcilik’in bizim için ayrı bir stratejik önemi var. Biz kırtasiye sektörünü bir misyon sektörü olarak değerlendiriyoruz. Adel Kalemcilik’in ürettiği kalem ve kırtasiye ürünleri, Türkiye’ye özgüvenli ve yaratıcı nesiller yetiştirmek gibi önemli bir misyonu üstleniyor. Diğer yandan dünyanın en köklü kalem markası Faber-Castell ile ortaklığımız sayesinde ülkemize yabancı yatırımcı kazandırarak önemli bir katma değer yaratıyoruz. Aynı zamanda halka açık şirketlerimizden olan Adel Kalemcilik, sürekli artan performansıyla hissedarlarına sürdürülebilir kazanç sağlıyor.”

Adel yakın coğrafyada bölgesel güç olacak

5 yıllık ihracat stratejileri çerçevesinde yeni pazarlara girmek kadar bulundukları pazarlarda derinleşmeye de önem verdiklerini vurgulayan Adel Kalemcilik Genel Müdürü Evrim Hizaler, Adel Kalemcilik’in 2017 yılsonu itibariyle 50 ülkeye ihracat yaptığını da belirterek şöyle konuştu:

“Hedefimiz, yenilenen Adel markası ve ürün portföyü ile ihracat gücümüzü artırmak ve yakın coğrafyada bölgesel güç olmak. Bu açıdan Rusya, Mısır, İran ve Güney Afrika’yı en önemli hedef pazarlarımız olarak görüyoruz. Amacımız, bu ülkelerdeki okuma çağındaki çocuk ve gençlerin 5’te 1’ine ulaşmak.”

Adel Kalemcilik’in odaklanmayı hedeflediği Rusya, Mısır, İran pazarları için çalışmalarını tamamladıklarını belirten Evrim Hizaler şunları ifade etti: 

“Bu 3 ülkede 325 milyon toplam nüfusa karşılık, örgün eğitimde 55 milyon öğrenci var. Bu da Türkiye ile karşılaştırıldığında yaklaşık nüfusun 4 katına, öğrenci sayısının da 2 katına denk geliyor. Adel’in yenilenen markası ve ürün portföyü, özellikle okul grubunda iddialı ürünler içeriyor. Bununla beraber, ülkeler bazında farklı yaş gruplarına ve ilgi alanlarına göre tüketici davranışlarındaki beğeni ve değişiklikleri gözlemleyerek portföyümüzdeki ürünleri geliştirmeye devam ediyoruz.”

Adel Kalemcilik Rusya’da orta segmentte ilk 3 marka arasına girmeyi hedefliyor

2012 yılında ortağı Faber-Castell ile Rusya’da  ortak girişim olarak kurdukları Faber-Castell Anadolu şirketi ile Faber-Castell markasını 5 yılda premium segmentte yüzde 20’lik pazar payına ulaştırdıklarına dikkat çeken Hizaler şunları söyledi:

“Rusya, sektörümüz açısından dikkat çekici pazarların başında geliyor. Rus yetkililerinin verdikleri açıklamalara göre 2020 yılında okul çağındaki çocuk nüfusu sayısında 2,2 milyon artış bekleniyor. Yenilenen Adel markamızı da Faber-Castell Anadolu şirketimizle birlikte başarıyla relanse etmeyi ve önümüzdeki 5 yıl içinde Rusya pazarında orta segmentteki ilk 3 markadan biri haline getirmeyi hedefliyoruz.”

Adel 2017’nin ilk 9 ayında cirosunu yüzde 15 artırdı

Adel Kalemcilik, 2017 yılının üçüncü çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre net cirosunu yüzde 15 artırarak 297 milyon TL’ye yükseltti. 2018’in 2017’ye göre daha iyi başladığına ancak yakın coğrafyadaki jeopolitik durumun ekonomik gelişmeler üzerinde etkili olabileceğine dikkat çeken Evrim Hizaler, bu risklerin azalması durumunda 2018 yılında yüzde 5’e yakın ekonomik büyüme ve tüketici güveninde artış beklediklerini dile getirdi.

Dünyanın en yeni kırtasiye fabrikası Türkiye’de

Türkiye’nin lider kırtasiye markası Adel Kalemcilik, 2015 yılında 77 milyon TL yatırımla 36 bin metrekare üzerine kurduğu yeni fabrikası ile yüzde 30’luk kapasite artışı sağladı. Dünyanın en yeni kırtasiye üretim tesisine sahip olduklarına dikkat çeken Evrim Hizaler şunları ifade etti:

“Yerel üretim olanağı, yüksek üretim kapasitesi, tüketicilerin tercih ettiği markalara sahip olması, ürün kalitesi, iş ortakları ile ulaştığı dağıtım ağı ve finansman gücü Adel Kalemcilik’in sektörde sahip olduğu güçlü tarafları. Bunları sağlayabilmek için her zaman tüketicinin nabzını tutabilmek, beklenti ve ihtiyaçlarını anlayarak ürün ve hizmet sunabilmek gerekiyor. Bu anlamda biz 2018 yılına hazırlanırken, çok sayıda farklı kaynaktan ve iş ortaklarımızdan destek alarak, fırsat ve gelişme alanlarını belirledik ve yenilenen Adel markamız içinde bunları tüketicinin beğenisine sunmak üzere hayata geçirdik.”

“Çocuklarımıza kullandırmayacağımız hiçbir ürünü piyasaya sunmuyoruz”

Adel Kalemcilik’in markalarını ve ürün porföyünü yenilerken markanın ikonik hale gelen; iyilik, çalışkanlık ve gelişimi simgeleyen arı figüründen ilham aldığını vurgulayan Evrim Hizaler şöyle konuştu:

“Adel Kalemcilik’in yeni marka kimliği 49 yıllık kurum değerlerini ve köklü geçmişini içerisinde barındırıyor. Sarı ve siyah renkler iyilik, gelişim ve çalışkanlığı sembolize ediyor. Yenilen kurum logosunun renkleri ürün kategorilerine göre de değişiklik gösteriyor. Okul kategorisini temsil eden yeşil renk güven ve sürdürülebilirliği, yazım ve ofis kategorisini temsil eden mavi renk, denge ve soğukkanlılığı, hobi kategorisini temsil eden mor ise, yaratıcılık ve sihri, oyuncağı temsil eden turuncu renk ise enerji ve eğlenceyi simgeliyor.”

Adel Kalemcilik olarak kalite ve ürün güvenliği konusunda hassasiyetlerine de dikkat çeken Evrim Hizaler sözlerini şöyle tamamladı:

“Ürün güvenliği ve kalite bizim kırmızı çizgimiz. ‘Çocuklarımıza kullandırmayacağımız hiçbir ürünü piyasaya sunmuyoruz’ mottosuyla faaliyet gösteriyoruz. Tüm ürünlerimizi bu öncelik doğrultusunda tasarlıyoruz. Araştırmalar, çocuklarda özgüven inşası için kırtasiye malzemelerinin kalitesinin son derece önemli olduğunu gösteriyor. Çocuklar tüm arkadaşları tarafından kullanılan, kaliteli ürünlere sahip olduklarında kendilerini bir topluluğun parçası hissediyorlar. Adel’in ikonik Arı Maya silgisi bunun en güzel örneği. Şimdi efsane arı çağdaş tasarımı, çevreye duyarlı ürünleriyle yeniden okul sıralarıyla buluşuyor.” 

Adel'den haberler almak ister misiniz?